سلفون استرچ در بسته بندی مواد خوراکی

خرید استرچ فیلم

بسته بندی برخی مواد به خصوص مواد خوراکی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا این گونه مواد حساسیت بالایی دارد. در واقع بسته‌ بندی خوب می‌ تواند روی حفظ کیفیت و جذب مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه بسته‌ بندی مواد خوراکی باید در حدی باشد که در افزایش قیمت فروش تاثیر زیادی نگذارد. با در نظر گرفتن همه موارد ذکر شده، استفاده از سلفون استرچ در بسته‌ بندی مواد خوراکی می‌ تواند گزینه ایده آلی باشد.

سلفون استرچ به دلیل ویژگی‌ های خاصی که دارد، در سال‌ های اخیر مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. این محصول نسبت به کارایی و کیفیت مطلوبی که دارد، با قیمت مناسبی ارائه می‌ شود. در ادامه به نکاتی در مورد سلفون استرچ، کاربرد‌ها و مزایای این محصول برای بسته بندی مواد خوراکی می‌ پردازیم.

انواع استرچ فیلم و بررسی هر یک

سلفون استرچ

سلفون استرچ چیست؟

سلفون استرچ یکی از محصولات پرطرفدار جهت بسته‌ بندی مواد غذایی است. از جمله ویژگی‌‌‌‌‌‌ های این محصول می‌ توان به ظاهر شفاف، چسبندگی و خاصیت کشسانی بالا، مقاومت مطلوب و الاستیک اشاره داشت. دقت داشته باشید که سلفون استرچ یک محصول بهداشتی است و استفاده از آن برای بسته‌ بندی مواد غذایی، مشکلی ایجاد نمی‌ کند.

در بین مصرف کنندگان سلفون استرچ با نام پلاستیک استرچ یا سلفون غذایی نیز شناخته می‌ شود.

ویژگی‌ های سلفون استرچ بسته‌ بندی مواد خوراکی

بسته‌ بندی مواد خوراکی و غذایی در مقایسه با سایر محصولات از اهمیت بالاتری برخوردار است. زیرا با بسته‌ بندی مناسب و استاندارد می‌ توان کیفیت مواد غذایی را حفظ کرد و از خراب شدن سریع و قرارگیری آن در معرض آلودگی جلوگیری کرد. در این راستا محصولی برای بسته‌ بندی مواد خوراکی انتخاب می‌ شود که دارای یک سری استانداردها و ویژگی‌‌‌ ها باشد.

سلفون استرچ به نوعی تمام این ویژگی‌ ها را دارد. به همین امروزه این محصول به انتخاب اول برای بسته بندی موارد خوراکی تبدیل شده است. در ادامه به مهم‌ ترین ویژگی‌ های سلفون استرچ مورد استفاده جهت بسته‌ بندی مواد خوراکی اشاره خواهیم داشت:

  • شفاف بودن
  • استحکام بالا
  • چسبندگی بالا جهت تسهیل بسته‌ بندی
  • دارا بودن قدرت کشسانی قابل قبول برای بسته‌ بندی
  • جلوگیری از نفوذ هوا و رطوبت به درون بسته‌ بندی
  • قابلیت تولید در ابعاد و ضخامت‌ های گوناگون بر اساس نیاز مشتری

کاربرد سلفون استرچ در بسته‌ بندی مواد خوراکی

همانطور که اشاره شد، سلفون استرچ دارای ویژگی‌ های بسیاری است. به همین دلیل این سلفون تبدیل به محصولی ایده آل جهت بسته‌ بندی مواد خوراکی شده است. شاید برای شما هم جای سوال باشد که این سلفون بیشتر برای چه محصولات غذایی مورد استفاده قرار می‌ گیرد؟

در پاسخ باید بگوییم که این سلفون‌ ها به دلیل چسبندگی بالا برای بسته‌ بندی مواد غذایی همچون آرد، ادویه‌ ها که به صورت پودر هستند، اصلا مناسب نمی‌ باشند. ولی برای بسته‌ بندی محصولاتی که نباید در معرض هوا قرار بگیرند، بسیار مناسب است. از مهم ترین کاربرد‌های سلفون استرچ می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • انواع گوشت سفید و قرمز
  • انواع میوه‌ ها مثل سیب، هلو، انگور و …
  • انواع سبزیجات مثل خیار، هویج و …
  • خشکبار
  • و …

سوالات متداول درباره استرچ فیلم

مزایای استفاده از سلفون استرچ در بسته‌ بندی مواد خوراکی

سلفون استرچ مزایا و ویژگی‌ های فراوانی دارد. در واقع محبوبیت این محصول برای بسته‌‌ بندی مواد خوراکی هم به دلیل ویژگی‌‌‌‌‌‌ ها و مزایای آن است. از مزایای استفاده از نایلون استرچ می‌ توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ایجاد یک لایه محافظ بر روی غذا
  • محافظت از غذا در برابر آلودگی‌ ها و باکتری‌ ها
  • تضمین طول عمر و سلامت مواد غذایی

همانطور که اشاره شد، سلفون‌ های استرچ دارای ویژگی چسبندگی و کشسانی زیادی هستند. به همین دلیل استفاده از آن‌ نیازمند مهارت و تخصص خاصی نیست. یعنی هر فردی می‌ تواند به راحتی از آنها استفاده کند.

از مهم‌ ترین مزایای نایلون استرچ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توان به غیر قابل نفوذ بودن آن اشاره داشت. هر چقدر مواد غذایی و خوراکی کمتر در معرض نفوذ هوا و رطوبت قرار بگیرد، طول عمر آن بیشتر می‌ شود. در واقع اگر محصولات در معرض هوا و رطوبت قرار بگیرند، خیلی زود خراب می‌ شوند.

یکی دیگر از مزیت‌ های سلفون استرچ، قیمت پایین آن است. یعنی استفاده از آن‌‌‌‌ تاثیر زیادی روی قیمت تمام شده محصول نمی‌ گذارد.

انواع سلفون استرچ در بسته‌ بندی مواد خوراکی

نایلون‌ های استرچ در انواع مختلفی تولید به بازار ارائه می‌ شوند. یعنی می‌ توانید این نایلون‌ ها را با طول، عرض، ضخامت و کیفیت مختلفی خریداری کنید. به این صورت می‌ توانید بهترین و مناسب‌ ترین گزینه را برای بسته‌ بندی محصولات خود انتخاب کنید.

قیمت سلفون استرچ

قیمت سلفون استرچ از جمله مواردی است که همه پیش از خرید باید به آن توجه داشته باشند. زمانی که این نایلون را برای بسته‌ بندی محصولات خوراکی خود بخواهید، طبیعتا این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند. عوامل و فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت مواد اولیه، طول، عرض، ضخامت، متراژ و … روی قیمت سلفون استرچ تاثیرگذار است.

جمع بندی

در این مقاله از پلی پارس تهران به مزایا و ویژگی‌ های مختلف سلفون استرچ پرداختیم. این محصول یکی از ایده آل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترین و مقرون به صرفه‌ ترین گزینه‌ ها جهت بسته بندی مواد خوراکی است. در واقع سلفون استرچ یکی از ارزان‌ ترین محصولات بسته‌ بندی است. به همین دلیل مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. این را هم در نظر داشته باشید که استفاده از نایلون استرچ نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد و هر کسی می‌ تواند به راحتی از آن استفاده کند.

به کمک این محصول می‌ توانید مواد خوراکی خود را بسته‌ بندی کرده و طول عمر مفید آنها را تضمین کنید.

سوالات متداول

آیا سلفون‌ های استرچ یکبار مصرف هستند؟

پلاستیک‌ کشسانی بعد از یک بار استفاده جمع شده و دوباره قابل استفاده نیست. برخی اوقات ممکن است به دلیل دوباره استفاده شدن، باعث فساد مواد غذایی شود.

سلفون استرچ را چند روز می‌ توان استفاده کرد؟

استفاده از سلفون بسته به نوع کاربرد آن است. در صورتی که ماده غذایی زیر سلفون دچار فساد شود، باید فورا آن را دور بیندازید.

برای بسته بندی گوشت هم می‌ توان از سلفون استرچ استفاده کرد؟

سلفون استرچ انتخاب بسیار خوبی برای بسته بندی انواع مواد غذایی است. اما بهتر است به تنهایی در فریزر استفاده نشده و از نایلون‌ های دیگری نیز استفاده شود.

برای بسته بندی خوراکی‌ های آشپزخانه می‌ توان از سلفون استرچ استفاده کرد؟

یکی از مهم‌ ترین استفاده‌ هایی که از سلفون استرچ می‌ شود، مربوط به استفاده در آشپزخانه است.

فیلم استرچ با نایلون سلفون استرچ تفاوت دارد؟

بله فیلم استرچ با نایلون استرچ کمی تفاوت دارد. اما هر دو حالت کشسانی داشته و برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌ شوند.

Rate this post