انواع نایلون شیرینگ و تفاوت های آن

خرید نایلون

نایلون شیرینگ نوعی از نایلون است که کاربرد فراوانی در صنعت دارد. شفافیت، استحکام، ارزانی و سهولت کاربرد این نایلون موجب شده تا از آن برای بسته‌ بندی محصولات فراوانی از جمله مواد غذایی استفاده شود. این نایلون با دمای 160 درجه تا 220 کشیده شده، به راحتی شکل می‌ گیرد و به‌ صورت محکم به بدنه‌ ی کالاهای بسته‌ بندی شده می‎چسبد. نایلون شیرینگ بعد از سرد شدن مقاوم شده و به ابعاد اولیه خود بر می‌ گردد.

از این نوع بسته‌ بندی برای محافظت از یک کالا در مقابل گرد و خاک و نیز ترکیب چند کالای کوچک با یکدیگر استفاده می‌ شود. اگر قصد دارید بیشتر با این نوع نایلون و انواع مختلف آن آشنا شوید، خواندن این مطلب پلی پارس تهران به شما توصیه می‌ شود.

نایلون شیرینگ چیست؟

نایلون شیرینگ از محصولات پلی اتیلن است که خاصیت جمع‌ شوندگی داشته و در برابر حرارت مقاومت بسیار کمی دارد. این نوع نایلون به‌ صورت یک لایه و دولایه تولید می‌ شود. شیرینگ دو لایه ضخامت بیشتری داشته و طبیعتا از کیفیت بهتری برخوردار است. ضخامت این نایلون از 30 تا 200 میکرون متغیر است. نایلون شیرینگ را می‌ توان متناسب با نیاز مشتری در رنگ های مختلف تولید کرد. قیمت پایین این محصول موجب شده تا اکثر صنایع بزرگ و کوچک از این پوشش استفاده ‌کنند.

انواع نایلون شیرینگ

 شیرینگ PE یا پلی اتیلن

شیرینگ پلی اتیلن از نوعی پلی الفین ساخته شده است. در واقع، این نوع پلی الفین یک بسته مونومر منفرد است که با اضافه کردن اتیلن در طی فرایند پلیمریزاسیون تشکیل می‌ شود. PE می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. اما سه مورد رایج شامل پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)، پلی اتیلن خطی با چگالی کم (LLDPE) و پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) است. برای بسته بندی جمع شونده بیشتر از LDPE استفاده می‌ شود.

LDPE در مقایسه با انواع دیگر نایلون شیرینگ، مقاومت و ماندگاری بیشتری، مخصوصا برای محصولات بزرگتر دارد. این بسته بندی‌ ها قابلیت چاپ نیز دارند. شما می‌ توانید به آن گرافیک عالی اضافه کنید در حالیکه تصویر و قدرت لازم آن هنوز حفظ شده است. اما شیرینگ PE سرعت جمع‌شدگی پایینی دارد و وضوح آن بطرز چشمگیری کمتر از سایر بسته‌ بندی ها است.

نایلون شیرینگ POF یا پلی الفین

نایلون شیرینگ پلی الفین یک نایلون بسته‌ بندی با دوام بسیار بالا و تنوع فراوان است. این نایلون می‌ تواند جایگزین خوبی برای PVC و نیز یک ماده ایمن برای بسته‌ بندی مواد غذایی است که تایید FDA دارد.

وضوح فوق العاده‌ ای که این نایلون دارد، موجب شده تا از آن برای کاربردهای بسته‌ بندی پرسرعت استفاده شود. مواد پلی الفین ویژگی‌ های متفاوتی دارند و به‌ همین دلیل از آنها برای بسته‌ بندی متقاطع که نیاز به مقاومت کششی بالا و وضوح زیاد است استفاده شود. بسته بندی متقاطع از جمع‌ شدن اجزای ماشین آلات بسته‌ بندی شما جلوگیری می‌ کند.

استحکام بالای این نوع شیرینگ موجب شده تا به‌ شکل رول‌ های طولانی‌ تر از بسته‌ بندی با اندازه‌ های نازک‌ تر مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین امکان تغییر رول جهت افزایش کارایی نیز وجود دارد. نایلون شیرینگ POF معمولا در ضخامت‌ های 45 ، 60 ، 75 و 100 (1 میل) تولید می‌ شود، اما در ضخامت‌ های کمتر از 0.35 میل نیز موجود است. بدلیل تطبیق‌ پذیری و قیمت مناسب این نوع شیرینگ، از آن برای چندین ماشین و فرم بسته‌ بندی استفاده می‌ شود.

در برخی مواقع، به منظور جریان داشتن هوا در طول فرایند جمع‌ شدگی نیاز است تا سوراخ‌ های کوچکی قبل از بسته‌ بندی به نایلون شیرینگ POF اضافه شود. همین موضوع باعث شده تا برخی از تولیدکنندگان نایلون بسته‌ بندی شیرینگ با سوراخ را تولید و به بازار عرضه کنند.

به دلیل وضوح بالا و شفافیت خوب این نایلون از آن برای بسته‌بندی هایی محصولاتی که ظاهرشان مهم است مانند آب‌نبات، کتاب، موادغذایی و اکثر کالاهای خرده فروشی استفاده می‌ شود.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این نوع نایلون، قابلیت کوچک شدن سریع و کامل است. بدین معنا که درصورت گرم شدن کوچک شده و بلافاصله بعد از بیرون آمدن از کانال جمع ‎کننده؛ محصول خوبی بدست می آید.

استحکام کششی عالی و مقاومت خوبی که در برابر پارگی دارد سبب شده تا از آن برای جمع‌ کردن چندین کالا با هم استفاده شود. به‌ عنوان مثال بسته‌ بندی جعبه‌ های دستمال کاغذی.

نایلون شیرینگ پلی الفین صد در صد قابل بازیافت است و آسیبی به محیط زیست نمی‌ زند.

نایلون شیرینگ PVC یا پلی وینیل کلراید

یکی از متداول‌ ترین و پرکاربردترین نایلون‌ های بسته‌ بندی جمع‌ شونده موجود در بازار نایلون بسته‌ بندی PVC یا پلی وینیل کلراید است. پلی وینیل کلراید از ترکیب سه عنصر کلر؛ هیدروژن و کربن بوجود می‌ آید. سبکی، قیمت پایین و کاربرد چند منظوره این نوع نایلون باعث شده تا صنایع بزرگ و کوچک فراوانی از آن استفاده کنند.

این نوع نایلون متناسب با تغییرات دما سرد و گرم می‌ شود. به‌ این معنی که در زمان سرد شدن ترد و شکننده و در زمان حرارت دیدن جمع می‌ شود. این ناپایداری خطرات زیادی برای سلامتی انسان دارد، به طوری که بسیاری از کشورها استفاده از این محصول را ممنوع کرده‌ اند. همچنین، شیرینگ PVC در طی فرایند تولید و تجزیه، ترکیبات شیمیایی و محصولات جانبی مضری از خود منتشر می‌ کند که برای محیط زیست بسیار زیان آور می‌ باشد. همین موضوع سبب شده تا برندهایی که اهمیت زیادی برای مسئولیت‌ اجتماعی قائل اند، استفاده از شیرینگ پی وی سی را کنار بگذارند.

اما نایلون PVC ویژگی‌ های خوب زیادی نیز دارد. PVC دوام زیادی دارد و در بسیاری از موارد مانند پروژه‌ های ساختمانی و محصولات ظروف خانگی استفاده می‌ شود. شیرینگ پی وی سی، از نظر بسته‌ بندی بسیار متنوع است. از آن برای بسته‌ بندی‌ های برجسته و تاشو و نیز بسته‌ بندی‌ های کوچک و کیسه‌ گذاری استفاده می‌ شود. به دلیل خاصیت شکننده بودن بعد از جمع‌ شدن، از آن برای جمع‌ کردن چند کالا با هم استفاده نمی‌ شود.

خرید نایلون شیرینگ

اگر شما تولید کننده مواد غذایی مثل انواع نوشیدنی‌ های بطری، پاکتی و شیشه‌ ای هستید، بدون شک به تیراژ بالایی برای خرید نایلون شیرینگ نیاز دارید. برای خرید کلی انواع نایلون شیرینگ بایستی به سراغ فروشگاه‌ هایی بروید که قیمت رقابتی و مناسبی برای محصولات خود در نظر گرفته‌ اند. به عبارت دیگر، بایستی مراکزی را پیدا کنید که امکان خرید نایلون شیرینگ ارزان قیمت را فراهم آورده باشد. برای خرید نایلون شیرینگ ارزان قیمت توصیه می‌ شود، از چندین فروشگاه‌ مختلف در سطح شهر قیمت بگیرید و بعد از تحقیقات انجام شده نسبت به خرید با مناسب‌ ترین قیمت اقدام نمایید.

Rate this post